Home Classifieds Ads>
Business & Trading
>
Business services

الاستيراد الامن من الصين


Date published : Date published :
9 th ,March,2019
- Egypt
Contact Details Contact details
كتير من المستوردين من الصين بيكون اهم حاجه عندهم هو السعر وبييجى موضوع
الاستيراد الامن من الصين
الجوده والمواصفات فى المرتبه الثانيه لانهاء عملية الاستيراد , وطبعا ليهم حق لان السوق عندنا فى مصر بيحكموا السعر فى المقام الاول , دا بالاضافه لسعى المستورد الى تكوين ارباح كبيره , وده حق مشروع , بس المشكله ان المستورد بيتفاجأ لما بضاعته بتوصل الجمارك المصرية ان فى حاجه اسمها الهيئة العامة للرقابة على الصادرات والواردات و دي هيئه تابعه لوزارة التجاره والصناعه المصرية , والهيئة دى مهمتها هى التاكد من مطابقة السلع المستورده للمواصفات القياسيه المصريه او المواصفه الاوربيه الخ ......
هنا بتبدأ المشكله عند المستورد من الصين او اى دوله اخرى , وهى انه بعد ما فرح بالسعر ال اشترى بيه , اتفاجأ ان بضاعته غير مطابقه للمواصفات وجاله رفض للرساله لان العينات المسحوبه للكشف عليها من قبل الهيئه العامه للصادرات والواردات تم رفضها ولم تنجح فى معامل الهيئه , ومطلوب من المستورد , اما اعادة تصدير الشحنه او اعدامها داخل الدائره الجمركية .
طب ايه الحل فى الحاله دى , للاسف لا يوجد حل هنا , حتى لو قام المستورد بسحب عينات اخرى , سوف يكون نصيبها مثل العينه الاولى .
طبعا الحل بيكون من الاول وانت لسه بتشترى وبتتعاقد على البضاعه , لازم تتاكد من المواصفات , وموضوع المواصفات ده مش بالسهوله للانسان العادى انه يتاكد منها , وده لان التاكد من المواصفه بيحتاج متخصصين فى المواصفات والجوده وكمان بيحتاج مؤسسات كبيره متخصصه فى الفحص والتفتيش عند استلام البضائع من المصانع الصينية .
المؤسسات والشركات دى بتكون مجهزه باحدث اجهزه الكشف عن الجودة والمواصفات , ده بالاضافه للمهندسين والاختصاصيين المؤهلين للفحص والتفتيش على المصانع وخطوط الانتاج والسلع المختلفه .
الحل بسيط , قبل ما اقوم بعملية الاستيراد من الصين , اتفق مع شركة فحص محترمه للتاكد من المواصفه والجوده للمنتج ال هشتريه واتعاقد عليه .
وطبعا دى خدمه من الخدمات ال بتقدمها شركة النجوم ايجيبت , للمقبلين على الاستيراد من الصين , حيث اننا نقوم بالتعاقد مع كبرى الشركات العالميه المتخصصه فى الفحص والتفتيش على الجوده والمواصفات , للقيام بعملية الفحص والكشف عن جودة المنتج قبل الاستلام و الشحن من الصين الى مصر .
مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح فى اتمام عملية استيراد امن من الصين و الدول المختلفه .
مع تحيات
شركة النجوم ايجيبت للاستيراد والتصدير والتخليص الجمركي
elngoom.com/import-from-china/
http://elngoom.com/inspection/

Price :
500
Price details :
تحديد زيارة


Commercial name النجوم ايجيبت للاستيراد و التصدير و التخليص الجمركى والشحن الدولى
Name Ahmed Hamada
Address 55 برج الاطباء اول فيصل بجوار كوبرى فيصل
Country Egypt 
Phone 1002007699
Fax 0237768652
Contact Send message النجوم ايجيبت للاستيراد و التصدير و التخليص الجمركى والشحن الدولى  
Wep page elngoom.com/import-from-china/

Send message to advertiser
Name :
E-Mail :
Phone :
Message :
Please write the sum : 4 + 3 =

Top


Related Ads